سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوچرخه هوشمند والور چیست؟

باند تک درخت

قال باند تک درخت:

همیشه آسایش در زیر سایه علم بوده است.

باید از علم و فناوری و تکنولوژی استفاده کنیم تا به جایی برسیم

یه پسر پاکستانی که تو کانادا درس میخونه یه دوچرخه جدید طراحی کرده که خیلی باحاله

برید تو ادامه مطالب و خصوصیات و توانایی هاشو بخونید .ببینید نظرتون چیه

 

والور دوچرخه هوشمندی است که مانند یک کمکی به دوچرخه‌سوار یاری می‌رساند. اپلیکیشن‌های گوناگونی برای مسیریابی روی تلفن همراه وجود دارد، ولی نمی‌توان از آنها حین دوچرخه‌سواری استفاده کرد. والور اپلیکیشن مخصوصی برای تلفن هوشمند دارد که با آن ارتباط برقرار می‌کند و شخص با تعیین مسیرش روی اپلیکیشن، دیگر نیازی به نگاه کردن به نمایشگر تلفن ندارد. روی دسته دوچرخه چراغ‌های ریزی وجود دارد که با روشن و خاموش شدن، فرد را از تغییر جهت و چرخش به سمت چپ یا راست مطلع می‌کند. کافی است دوچرخه سوار مسیرش را روی نقشه تلفن مشخص کند تا دوچرخه او را راهنمایی کند. همچنین با نزدیک شدن خودرویی از پشت سر یا نزدیک شدن به ترافیک دسته دوچرخه شروع به لرزیدن می‌کند تا به فرد هشدار دهد.

والور بسیار هوشمند است، ‌طوری که مسیرهایی را که دوچرخه‌سوار از آن عبور می‌کند، مدام رصد می‌کند تا پستی‌ و بلندی‌ها، چاله‌ها و حتی راه‌های بن‌بست را تشخیص دهد. والور این اطلاعات را به یک سرور ابری می‌فرستد، به‌ این‌ ترتیب کاربران دیگر می‌توانند به کمک اپلیکیشن مخصوص آن، بهترین مسیر را برای دوچرخه‌سواری انتخاب کنند. علاوه بر این امکانات، این دوچرخه هوشمند با محاسبه نحوه رکاب‌زدن و میزان کالری سوزانده شده صاحبش سلامت او را کنترل می‌کند.

برای بالا بردن امنیت والور از فناوری ارتباط شبکه‌ای استفاده شده است؛ در این فناوری همه دوچرخه‌های والور با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. اگر دوچرخه‌ای دزدیده شود، علاوه بر این‌که صاحبش می‌تواند به کمک جی.پی.اس مکان آن را پیدا کند، دوچرخه به سیستمی مجهز است که با عبور از نزدیکی هر والور دیگری سیگنالی برای آن می‌فرستد و مکان آن را به صاحبش گوشزد می‌کند. به این ترتیب امنیت دوچرخه تا حد بالایی حفظ می‌شود و دزدیدن آن عملا کاری مضحک است.

منبع:

تو این لینک میتوانید جزیات بیشتر را مطالعه فرمایید.

file:///C:/Users/123/Desktop/2490.htm






تاریخ : پنج شنبه 93/8/22 | 5:5 عصر | نویسنده : باند تک درخت | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.